Keliauti savarankiškai ar su kelionių agentūra? Mano istorija.

Praėjusiame Blog'e rašiau apie gyvenimą oro uostuose, o šį kartą pagalvojau, jog mano savarankiškos kelionės prasidėjo labai anksti. Dažniausiai keliaudavau autobusais arba lėktuvais. Vienas pats. Apskritai esu tik vieną kartą keliavęs su agentūra! O po to supratau, jog galiu viską susiplanuoti ir pats. Taip ir atsirado aistra kelionėms. Paprastu būdu - viena kartą pamėginau ir, ir... Supratau, jog labai noriu pažintį šį pasaulį. Atrasti jame įdomiausių dalykų, pamatyti įspūdingų istorinių paveldų, sutikti įvairiausių žmonių, kaip sakant, "See new places, meet new faces".

Vienas pats esu apkeliavęs mažiausiai pusė Europos valstybių. Pradedant nuo artimiausių kaimynių (Ten irgi yra ko pamatyti!) iki pietų, vakarų Europos. 

Kaip tik ši nuotrauka yra iš Budapešto, būtent tą kartą, pirmąjį, keliavau su agentūra autobusu į Vieną, Prahą bei Budapeštą ir Varšuvą. 

Iš šios kelionės įsiminė vienas dalykas, kai pasakiau, jog aš vis dar moksleivis, besimokantis mokykloje, tai gidė papasakojo, jog aš buvau tik antrasis moksleivis keliaujantis vienas pats per jos 25 darbo metus. Iš tiesų likau nustebęs ir  labai didžiavausi savimi. Tuo pačiu metu ji papasakojo apie pirmąjį tokį moksleivį, kuris labai norėjo pamatyti Rusiją ir būtent Sankt Peterburgą, būtent dėl šios priežasties išmoko rusiškai ir būdamas 8-oje klasėje nusipirko kelionę į Piterį. Manau, tai buvo labai ambicinga. 

Po šios kelionės, supratau, jog planuoti keliones yra visai įdomu, nes tu tada ieškaisi lėktuvo ar autobuso bilietų, kur apsigyventi, ką aplankyti, ką įdomu pamatyti apskritai šioje šalyje, kur ką įdomaus paragauti. 

Be to, esminis skirtumas tarp agentūrų siūlomų kelionių bei savarankiškų yra tas, jog kai planuoji savarankišką kelionę gali pasirinkti daugiau krypčių, daugiau lankomų vietų, skirti daugiau ar mažiau laiko tam tikriems muziejams, objektams, lankytinoms vietoms, nereikia per daug skubėti. Bei savarankiškos kelionės kainuoja dažniau gerokai pigiau nei agentūrų organizuojamos, žinoma, priklauso nuo krypties bei kitų įvairiausių dalykų - tad rinktis Jums. Bei Jums nebereikia taikytis prie siūlomų datų, planuodami savarankiškai Jūs spręskite kada ir kaip vykti. 💬 

Žinoma, agentūrų kelionės yra galbūt labiau informatyvesnės, gidas papasakos labai daug esminės informacijos, pasakys kur galima galbūt kažką nusipirkti, kur pigiai arba skaniai pavalgyti bei kitus dalykus, kuriuos planuojantis savarankišką kelionę reikės pasidomėti pačiam, bet jeigu savarankiškos kelionės tikslas yra labiau pamatyti, bet ne sužinoti apie tam tikrą šalį, sostines, kultūros paveldus, muziejus ar kitus faktus tada galima viską planuotis pačiam.

Būtent rašydamas šį blogą, dabar prisimenu lyg vakar tai būtų nutikę. (Budapeštas) Iš tiesų, verta pasidomėti tradiciniais patiekalais prieš užsisakant šalyje, kurioje dar nesate buvę. Ekskursijos metų turėjome pertrauką 4 val. daryt, eit galima kur ir ką norim. Nusprendėm nueiti pavalgyti, miesto centre kavinė, įvairiausių vietinių patiekalų. Iš pradžių pasiėmiau sriubos, ji aštri, bet, prie sriubos buvo ir paprikos, žalia, visai nepagalvojau, kad ji aitrioji, žinoma, kai paragavau tai nei sriubos nei "alaus" neliko, buvo taip aštru, jog nežinau kur dėtis, bet viskas baigėsi gerai praėjus dar po gero, gero pusvalandžio. 👅

Tai vat, kartais prieš kažką ragaudami, jeigu nemėgstate aštriai, geriau pasiklauskite iš anksto. 😄


O iš savarankiškos kelionės gal turėsit labiau "crazy" prisiminimų, pavyzdžiui, kaip aš vykau į Newcastle. Skrydį turėjau iš Palangos į Glazgą, o traukiniu turėjau važiuoti į Newcastle. Bet.. kaip supratau, jog ten ne viena ir ne dvi traukinių stotys, o iš kurios man reikia - tai nežinau, nepasižiūrėjau, net ant bilieto nerašė... 😅 o aš važiuoju autobusu iš oro uosto Glazge ir galvoju, tai kur man dabar lipt.. bet turėjau keletą valandų iki traukinio išvykimo, tai vis tiek tikėjausi, jog tikrai rasiu. Bet iš tiesų ne pirmą kartą teko būti Didžiojoje Britanijoje ir man labai patinka ši šalis dėl savo svetingumo. Todėl važiuodamas autobuse paklausiau vairuotojo, jog sustotų, kai bus artimiausia traukinių stotis, sustojo, išlipau, nuėjau pasiklausiau ar iš čia į Newcastle vyks traukinys, o man sako, jog ne.. nuvedė prie žemėlapio ir rodo, jog maždaug už 15 minučių kelio pėstute pasieksiu reikiamą vietą. Tai aš ir einu, bet vis kažkaip nerandu, galvoju paklausiu vietiniu žmonių. Jie kaip tik ėjo link tos pusės, palydėję mane, sakė, jog paeik ten į kairę tiesiai ir bus, bet išgirdęs Glazgo gyventojas pamatęs, jog aš ieškau stoties prie manęs priėjo ir sako "Come with me". Tai mes pasišnekučiuodami ir nuėjome iki reikiamos vietos. And the rest is history. 👀

Praha, 2014.
Budapeštas, 2014.
Viena, 2014.
Varšuva, 2014.


Nuotraukos iš pirmosios kelionės su agentūra. (Varšuva - Praha - Viena - Budapeštas, be to, šios kelionės metu aplankiau ir Slovakiją, bet buvome labai trumpai) Vasaros atostogų metu dirbau, užsidirbau ir nusprendžiau pakeliaut, o ko gi laukti? Nuo šių momentų supratau, jog noriu keliauti, kelionės praturtina gyvenimą, praturtina žinias apie šį nuostabų Pasaulį. 💓

Apie ką bus kitas Blog'as tikrai nežinau, bet, kad jis bus - tai tikrai! ☝
Mano galvoje ne tik Blog'ai, bet ir kiti projektai - stay tuned. 💣


Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

DUBAJUS - MIESTAS, KURIAME BENT MINUTEI PASIJUSITE PONAIS

DUBAJUS - LIBERALIAUSIAS JUNGTINIŲ ARABŲ EMYRATŲ MIESTAS

Kelionių istorijos