DUBAJUS - LIBERALIAUSIAS JUNGTINIŲ ARABŲ EMYRATŲ MIESTAS

MIESTAS, KURIAME BENT MINUTEI PASIJUSITE PONAIS

2 DALIS

Kelionės tęsinys, patarimai, pastebėjimai ir kita.

"WORK UNTIL YOU FEEL DUBAI IS CHEAP"

Be abejonės, kurie dar nėra buvę Dubajuje galvoja, jog tai miestas, kuris reikalauja iš tiesų didelių finansų, bet tam nereikia būti milijonieriumi, jog pamatytumėte šį rekordų, didelių kontrastų bei galimybių miestą. Paminėjau rekordų, nes Dubajuje - ne tik, kad didžiausias Pasaulyje dangoraižis, populiariausias muzikinis fontanas Pasaulyje, aukščiausi Pasaulyje viešbučiai, didžiausias Pasaulyje "Shopping Mall" ir dar daug kitų rekordų. Paminėjau ne vieną ir ne du kartus žodį Pasaulyje, nes Dubajus - tai miestas, kuris be abejonės nori būti numeris vienas.

Kelionės tęsinys

Keliaujant yra svarbu žinoti kur keliauji, kokios yra tos šalies vidinės taisyklės, ką galime ir ko negalime, kaip išvengti nepatogių situacijų, kaip bendrauti su vietine kultūra.

Antroji diena prasidėjo gan anksti ryte ir apskritai per visą laikotarpį stengdavomės kuo ankščiau keltis.

Antrąją vizito dieną buvome suplanavę aplankyti Dubai Marina bei pamatyti Burj al Arab viešbutį - vienintelį Pasaulyje 7 žvaigždučių.

Rytą pradėjome pusryčiais mieste, ieškantys alternatyvos gali pigiai pavalgyti greito maisto užkandinėse, picerijose ar nusipirkti kažką parduotuvėse. Kainos labai panašios kaip ir Lietuvoje, kai kurie dalykai net pigiau. Pavyzdžiui populiarieji McDonalds, KFC ar kiti esantys ir pas mūsų krašte greitieji maisto restoranai siūlo įvairius kompleksus, nekalbu apie kitus prekinius ženklus, nes jų įvairovė - begalinė, kurių kainos gali prasidėti nuo 15-30 dh asmeniui, taigi dviese - 60 (~15 eurų arba net pigiau). Taipogi, švediško stalo principas - galima rinktis nuo įvairiausių kepsnių, guliašų ar kitų europietiškų patiekalų -  už tikrai prieinamas kainas.

Papusryčiavę, keliaujame link metro stoties. Įlipę į metro matysite ženklus, kurie draudžia ne tik, kad valgyti bei gerti, bet ir kramtyti gumą, o už tai gresia baudos.

Taip pat kartais teks važiuoti susispaudus, pavyzdžiui piko metu ar panašiai, važiuojant link centro dažnai būna didelis žmonių judėjimas. Metro Dubajuje pigi ir greita nusigavimo iš vieno miesto galo į kitą priemonė. Jeigu reikia ir trūksta  metro kortelėje pinigų - pasipildome. (Yra kioskelis arba savitarna, kiekvienoje metro stotyje). Mažiausiai kortelėje galima turėti apie 8-9 dh (Jeigu gerai pamenu), kiek toli važiuosite - tiek ir mokėsite. Dubajus miestas nusitiesęs per 50 kilometrų. Pervažiuoti visą miestą metro kainuoja 7,50 dh - važiuodami arčiau mokėsite mažiau, pavyzdžiui 4,5 dh ar 3,5 - kaina priklauso nuo nuvažiuoto atstumo.

"Panoraminė nuotrauka"

Kadangi buvome apsistoję Deira rajone iki Dubai Marina važiavome gerą pusvalandį (Apie 30 km). Atvažiavus į reikiamą stotelę, šiek tiek paėjus atsiduriame nuostabioje vietoje.

Vaizdai kaip ir patys matot - tiesiog gera širdžiai. Kaip ir minėjo viena skaitytoja : "Dalis meilės palikta JAE", matant tokius vaizdus - net neabejoju.

Na, o patys arabai mano, jog Jungtiniai Arabų Emyratai apskritai yra "land of happiness" - ne tik vietiniams gyventojams, bet ir atvykusiems turistams.

"Dubai Marina"

Vaikščiodami nutiestais takeliais tikrai praleisite gan nemažai laiko šiame rajone, taip pat Jus tikrai kas nors pakalbins ir pasiūlys kruizą ne tik, kad šioje prieplaukoje, bet išplaukti ir į platesnius vandenis - pamatyti "vadinamąją" Palmę, Atlantis viešbutį, Burj al Arab ar kitas vandens pramogas.

Realiai trukome visą gerą pusdienį tiesiog vaikščiodami (Apie 3 km iš vienos pusės į kitą), tuo pačiu nuėjome ir į paplūdimį, kurių Dubajuje yra nuo viešųjų turistams, vietiniams iki privačių, viešbučių su įvairiausiomis pramogomis, gultais, kavinėmis, suvenyrais ir taip toliau.
Vaizdai užgniaužią kvapą - eini ir nežinai, kurį "kampą" nufotografuoti. Vaizdai vieni už kitus gražesni. Todėl nuotraukų prisiminimams tikrai turėsite į valias. Šalia pamatysite daug kavinukių, kavinių, restoranų, kuriuose taip pat galėsite papietauti, atsigerti kavos ir pasimėgauti esančiais vaizdais.

"Dubai Marina"

Vaikščiodami, jau eidami link paplūdimio sustojome atsigerti šaltos kavos, užsukome į "Starbucks" kavinukę, bet nutiko gan įdomi situacija, lyg jau ir nusipirkę kavos einame atsisėsti prie staliuko, bet - darbuotojai pavaišino mus "kažkokiu nauju pyragaičiu" bei pasiūlė tiesiog nusifotografuoti kartu su jais ir tuo pyragaičiu, na, mes, žinoma sutikome, bet iki šiol tų nuotraukų nesame nei matę, nei kur radę. Toks įdomus prisiminimas. Turbūt pasiliko sau :) 👀

"Šalta kava ir dangoraižiai"

Šiek tiek pailsėjus, šiek tiek paklaidžiojus tarp dangoraižių, pagaliau nueiname ir į paplūdimį. Iš pradžių galvojome, kad tik pasivaikščiosim "pajūrių", bet kur gi tokiam karštyje "neįkrisi išsimaudyti"!

Na, o nuotraukoje tuo pačiu galite pamatyti ir Dubai akį, kurį planuoja atidaryti 2018 metų pabaigoje (tiksliai nežinau) - tai bus didžiausias apžvalgos ratas Pasaulyje. 48 minutės - vienas ratas. Vienu metu galės aptarnauti 1400 žmonių, aukštis sieks apie 210 metrų, galit įsivaizduoti? 👀

Tarp kitko, Dubajuje ištisai vyksta statybos, dieną bei naktį galima pamatyti kaip auga ir keičiasi miesto infrastruktūra.

Dažnai keliaujantys į Dubajų nerimauja dėl aprangos, bet nėra ko nerimauti, nes liberaliausiame Emyrate tikrai merginos gali išeiti ir su suknele ar kitokia europiečiams įprasta apranga.

Paplūdimyje tikrai pamatysite ne tik turistes su maudymosi kostiumėliais, bet ir vietines musulmones, kurias pamatysite su jų įprasta apranga. Yra elgesio normos, gerbiate vietinius gyventojus - musulmonus ir tikrai visi liks patenkinti.

Pagrindinėse lankomose vietose tikrai nekils problemų dėl aprangos. Pavyzdžiui europietės, jaunų merginų apranga būna tikrai viliojanti. (tiesiog pastebėjimas)

Emyratuose yra labai skirtingi "įstatymai" - kai kuriuose miestuose net jeigu nesate vedę negalėsite gyventi viename kambaryje. Bet Dubajus - prisitaikęs visiškai prie turistų, todėl jausitės tikrai įprastai.

Net šventės, Pvz. kaip Kalėdos, kurių musulmonai nešvenčia, bet parduotuvėse ne tik rasite reikiamų priemonių - nuo Kalėdinių žaisliukų, eglių ar kitų papuošimų, dovanų... Bet tuo pačiu pamatysite ir Kalėdinę eglę, Kalėdų miestelį ir taip toliau. Miestas pasipuošia netradiciškai. (Atrodo nėra, bet tuo pačiu ir yra)

"Dangoraižių apsuptyje"
"Galvas pakelt šiek tiek aukščiau" :)

Vienoje pusėje paplūdimys, kitoje dangoraižiai, tai nuotraukų įvairovė tikrai garantuota. O kas gyvena viename iš tų dangoraižių - tai rytiniai, vakariniai vaizdai turbūt nepakartojami. Lieka tik pamėginti įsivaizduoti. :)

"Maudynės"

O vandens skaidrumas! gaila, kad nuotrauka tokia tamsi gavosi. Apie vandens sūrumą pasakot turbūt nereikia - nardyti  yra iššūkis. Bet po visų maudynių, nusprendėme žygiuoti toliau ir pasiekti dar vieną dienos tikslą - Burj al Arab.

Susirandame tramvajaus stotelę, reikiamą kryptį - kortelė tinka ta pati. Sėdame ir važiuojame į paskutinę stotelę. (Na, o nuo ten galvojome, jog nueisime pėstute) - nuvažiavus, išlipame, na ir ten stovėjo lyg ir darbuotojas, paklausėme kiek laiko truksime, jeigu eisime, sakė, jog apie 25 minutes, o jeigu autobusu - 5 minutes, mes kaip ir turime į valias laiko, saulė dar nenusileidus, tai pasirinkome tuo pačiu dar pasivaikščioti, pasižvalgyti, kol nuėjom, tai beveik jau ir sutemo! Tai kam nutiks panaši situacija, neapsigaukit - važiuokit autobusu arba Taxi! 😤

"Kelelis tolimas"

Būtent šia situacija noriu priminti, kad Dubajus toks miestas, jog atstumai yra tikrai nemaži ir kartais tiesiog geriau pasirinkti transporto priemonę nei eiti. Nebent esat tuo įsitikinę. Bet šįkart ir mes patikėjom, patys neįsitikinę, atrodė, kad iš tikrųjų gan arti, bet... Žemėlapyje nepasižiūrėjome realaus atstumo teko nueiti apie 6 km, praradom daugiau nei valandą, tiesiog neapgalvoję.

Apskritai panašių pėsčiųjų perėjų kaip pas mus centrinėse gatvėse beveik nėra. Tad, kad nusigauti į kitą gatvės pusę reikia eiti kelis šimtus metrų ar daugiau į vieną ar kitą pusę, kol pasieksit Pvz. Metro stotį, tiltų pereisit gatvę. Bet.. vis dėlto, kad ir kaip buvo tikrai nenusivylėm. Vaizdai pateisina visus lūkesčius, o ir pakeliui eidami pamatėm ne tik prabangą. :)

"Burj al Arab" 7 žvaigždučių viešbutis

"Kurį viešbutį čia pasirinkus šiam vakarui?" :)

Ir visą likusį vakarą praleidome tarp šių tikrai įspūdingų viešbučių. Šalia yra viešas paplūdimys, kuriame grožėjomės ne tik vaizdais, bet ir maloniu Arabijos jūros ošimu.

Artimiausia metro stotelė yra už pusantro kilometro, na, pasirinkome dar vieną pasivaikščiojimą neįprastais dar nepramintais takais.

Tarp kitko, eidami link paplūdimio šalia buvo labai maža parduotuvė, (primenantis kioską) - ten užsukome ir nusipirkome vandens už 2 dh, apskritai parduotuvėse labiausiai atkreipiau dėmesį į vaisių, daržovių, energetinių gėrimų kainas - tikrai jaučiasi skirtumas, na, daugumos produktų kainos didesnės, bet yra ir panašių, ir žemesnių. Jeigu atvykę apsistotumėte pvz. apartamentuose, tai gamindamiesi pusryčius tikrai sutaupytumėt.

Jau po visų pasivaikščiojimų, grįžome metro atgal į viešbutį, na, paminėsiu dar vieną dalyką, tai, kad Dubajuje beveik kiekvienas daugiabutis, viešbutis ar dar kitoks statinys turi baseinus ant stogo arba vidinius baseinus, tad grįžę po "varginančios" dienos, nukankinti saulės spindulių - galėsite mėgautis baseino malonumais.

Štai taip prabėgo antroji diena. Sekančiose dalyse stengsiuosi papasakoti apie kitas dienas praleistas Dubajuje. Dubai Safari malonumus, pasivaikščiojimus Deira rajone bei po jo turgus, apsilankymą 43 aukšte esančiame Lounge, taip pat kelionę į Abu Dhabi, paslaugų, prekių kainas, tvarką, vietinius gyventojus, turistus ir kitus nuotykius.

Jeigu turite klausimų ar patarimų būtent kokių galėčiau patarti - kviečiu diskusijai.